Erasmus+ Cooperation partnerships in school education
2023-1-IT02-KA220-SCH-000159590
Spalio 1 d. startavo tarptautinis ARIES (papildytos realybės (PR) technologija geresniam švietimui Europos mokyklose ) projektas, kuriame dalyvauja šešių šalių: Italijos, Graikijos, Vokietijos ir Lietuvos, atstovai. Šis projektas bus vykdomas dvejus metus. Pirmojo nuotolinio susitikimo metu buvo aptarti projekto tikslai ir uždaviniai bei jų įgyvendinimui tinkamos veiklos. Vykdant ARIES projektą, siekiama sukurti ir skleisti lanksčius, paprastus ir nebrangius mokymosi modulius vidurinių mokyklų mokytojams. Įgyvendinus projektą, mokytojai įgis naujų įgūdžių ir kompetencijų, reikalingų papildytos realybės (PR) technologija pagrįstų įrankių naudojimui. Tokiu būdu bus pasiektas svarbus rezultatas – bus sukurtos patrauklios mokymo programos ir mokymosi veiklos. Be to, vykdant ARIES projektą, bus skatinami novatoriški mokymo metodai ir atvirojo kodo PR mokymosi technologiniai sprendimai, kuriais partneriai, siekdami sukurti gerosios praktikos rinkinį, galės dalintis.
Last October 1, 2023, the ARIES project as just started and we are happy that our first online meeting has already been held. Today, in this first kick off meeting the aim and the objectives of the project have been discussed to all six partners (from Italy, Greece, Germany, Lithuania). Moreover, we plan in detail the activities to be carried out.
Specifically, the ARIES project – Augmented and Immersive Reality for Improved Education in Schools in Europe – aims to develop and disseminate flexible, simple and low-cost learning modules for secondary school teachers. Thanks to this project, teachers should earn new skills and new competences to master the use of tools based on Augmented and Immersive Reality technologies during their teaching activities.
By doing this, creation of engaging curricula and learning activities will be an important outcome. Furthermore, within ARIES, innovative teaching approaches and open-source A&IR learning technology solutions will be promoted to be shared among the partners, with the aim of creating a set of good practices that can be replicated everywhere.
Alla Chvostova, projekto dalyvė
Didždvario gimnazija dalyvauja Erasmus + projekte „Papildytos realybės (PR) technologija geresniam švietimui Europos mokyklose“ (Augmented and Immersive Reality for Improved Education in Schools in Europe (ARIES)). 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159590
Gegužės 15-17 dienomis vyko bendradarbiavimo susitikimas Modal Epal Trikalon mokykloje Trikaloje (Graikija). Vyko intensyvios diskusijos apie papildomos realybės integravimą į mokomąjį procesą, siekiant praturtinti mokymosi patirtį ir padidinti mokinių įsitraukimą. Be to, dalyviai gilinosi į pamokų planų kūrimo strategijas, siekiant sukurti interaktyvius ir įdomius mokymosi metodus. Taip pat buvo aptarta kompetencijų vertinimo sistema, kuri padeda objektyviai įvertinti mokytojų ir mokinių pasiekimus ir ugdymo pažangą. Šiame susitikime bendradarbiavo mokytojai ir mokslininkai iš Italijos, Vokietijos, Graikijos ir Lietuvos, dalindamiesi savo patirtimi ir idėjomis. Toks tarptautinis bendradarbiavimas leido praturtinti žinias ir paskatinti kūrybišką požiūrį į švietimo iššūkius. ARIES projekto dėka, mokytojai praturtins pamokas, o mokiniai turės galimybę išbandyti trimačius modelius per mokomųjų dalykų, tokių kaip biologija, istorija ar geografija, pamokas.
Papildyta realybė (Augmented and immersive reality) labiausiai stebinanti pastarųjų dienų technologija, kuri sujungia virtualų ir realų pasaulį į vieną visumą, ji ugdymo(si) procesą daro įdomesnį ir patrauklesnį mokiniams. Kitaip tariant, tai netikra, menama aplinka, kuri vartotojui tampa tarsi natūrali aplinka ir kurią gali matyti kompiuterio ar telefono ekrane. Virtualioji realybė sukuriama naudojant kompiuterį, interneto ryšį, programinę įrangą. Pasitelkę papildomą realybę, galime patirti pasivaikščiojimą su dinozaurais, kelionę į kosmosą, nardymą po povandeninį pasaulį ar ekskursiją po žymiausias pasaulio vietas.
Alla Chvostova, anglų k. mokytoja, Lydija Dronova-Platbarzdė, matematikos mokytoja, Kristina Rimkuvienė, IT mokytoja
Inovatyvūs mokymo sprendimai ugdymo procese
Lapkričio 15-18 dienomis Palerme (Italija) vyko Erasmus+ ARIES (Papildytos realybės (AR) technologija geresniam švietimui Europos mokyklose) 2023-1-IT02-KA220-SCH-000159590 projekto profesinio tobulėjimo mokymai (CPD), kuriuose dalyvavo mūsų mokyklos pedagogai: Alla Chvostova, Lydija Dronova-Platbarzdė ir Kristina Rimkuvienė. Mokymai subūrė švietimo specialistus iš projekto partnerių šalių: Italijos, Graikijos, Vokietijos ir Lietuvos. Mokymai buvo orientuoti į naujausias technologijas ir kūrybinius metodus, siekiant padėti mokytojams sukurti įtraukiančias ir inovatyvias mokymosi patirtis, tas dalyviai įgijo vertingų žinių ir įgūdžių, kurie padės tobulinti mokymo praktiką, ypač naudojant papildytą realybę (AR) kaip priemonę mokinių mokymui.
Papildyta realybė (AR) buvo pristatyta kaip galingas įrankis, padedantis mokiniams geriau įsisavinti medžiagą, vizualizuoti sudėtingus konceptus ir patirti mokymosi procesą interaktyviai. Tokios technologijos gali padidinti įsitraukimą ir skatinti gilų įvairios mokomosios medžiagos supratimą. Vizualizacijos gali suteikti aiškumo ir padėti susieti teoriją su praktika. Akcentuotas Dizaino mąstysenos (Design thinking) metodas, kuris remiasi kūrybiniu problemų sprendimo procesu, skatinančiu inovatyvumą ir įtraukumą. Šis metodas padeda dalyviams generuoti naujas idėjas, kurti produktus, spręsti problemas. Dizaino mąstysenos metodas ypač svarbus, nes skatina kūrybiškumą ir bendradarbiavimą, taip pat leidžia įsiklausyti į dalyvių poreikius ir sukurti aplinką, kuri būtų pritaikyta šiuolaikiniams iššūkiams.
Profesinio tobulėjimo mokymuose buvo derinami teoriniai ir praktiniai užsiėmimai, leidžiantys dalyviams tiesiogiai patirti dizaino mąstysenos procesą ir papildomos realybės galimybes. Tad mokytojai galėjo ne tik išmokti naujų metodų, bet ir išbandyti juos realiose situacijose, įgyti praktinių įgūdžių, kuriuos galima taikyti kasdienėje veikloje mokyklose. Mokymų dalyviai taip pat įgijo svarbių kompetencijų, kurios leis jiems tapti šiuolaikinio, inovatyvaus švietimo lyderiais, gebančiais įkvėpti ir motyvuoti mokinius bei kolegas.
Vyko diskusijos, praktiniai užsiėmimai siekiant išbandyti AR/VR technologijas. Buvo pristatytos skirtingos priemonės, skirtos AR/IR turiniui kurti, aptartos jų stipriosios ir silpnosios pusės bei praktiniai pritaikymo pavyzdžiai skirtinguose mokomuosiuose dalykuose. Be mokymų, dalyviai taip pat galėjo mėgautis Palermo grožiu – buvo surengta ekskursija, leidusi geriau pažinti vietos kultūrą ir istoriją.
Šis projektas ne tik suteikė praktinių žinių, bet ir paskatino dalyvių bendradarbiavimą bei kūrybiškumą, rengiant inovatyvius mokymo sprendimus ugdymo procese.
Alla Chvostova, anglų kalbos mokytoja, Lydija Dronova-Platbarzdė, matematikos mokytoja, Kristina Rimkuvienė, informatikos mokytoja
ARIES projekto veiklos Didždvario gimnazijoje
Didždvario gimnazija aktyviai dalyvauja Erasmus+ projekte ARIES (angl. Augmented and Immersive Reality for Improved Education in Schools in Europe), kurio tikslas – integruoti papildytosios ir įtraukiančios realybės technologijas į ugdymo procesą, skatinant mokinių kūrybiškumą, technologinius įgūdžius bei tarpdisciplininį bendradarbiavimą.
Didždvario gimnazijoje buvo įgyvendintos tarpdisciplininės veiklos ir taikomi inovatyvūs ugdymo metodai pamokose:
- Matematikos pamokose mokiniai tyrinėjo erdvinių kūnų pjūvius ir sukinius naudodami papildytosios realybės (AR) įrankius, siekiant lavinti erdvinį mąstymą bei vizualinį suvokimą.
- Anglų kalbos pamokose mokiniai naudodami RealityMax programėlę, mokiniai kūrė interaktyvų Šiaulių miesto viešųjų erdvių meno žemėlapį, papildytą AR ir 3D objektais. Šis projektas ne tik padėjo pažinti gimtojo miesto meną, bet ir gali būti pritaikytas turizmui ar bendruomenės informavimui.
- Informatikos pamoka ir Erasmus renginys.
Spalio 16 d. renginyje „Learning meets A&I Reality!” mokiniai kūrė interaktyvius AR plakatus, derindami vizualinį turinį su papildytosios realybės elementais.
Taip pat vyko integruota anglų kalbos ir informatikos pamoka, kur mokiniai kūrė AR kalėdines atvirutes anglų kalba, naudodami dirbtinio intelekto įrankius – Adobe Firefly, ChatGPT, Gemini ir Copy.ai. Ši veikla skatino tiek technologinius, tiek kalbinius gebėjimus.
Projektas buvo pristatytas ir tarptautiniu mastu – informatikos mokytoja Kristina Rimkuvienė ir matematikos mokytoja Lydija Dronova-Platbarzdė dalyvavo tarptautinėje diskusijoje „Skaitmeninis mokytojas – augantis mokinys 2024“, kur dalijosi gerąja patirtimi apie AR taikymą ugdyme bei pristatė įrankius, tokius kaip Merge Cube, Halo AR, CoSpace.
Projekto veiklos taip pat buvo pristatytos Didždvario gimnazijos pedagogų konferencijoje „Lyderystė ir inovacijos: kelias į šiuolaikinės mokyklos kokybę“, kur anglų kalbos mokytoja Alla Chvostova, informatikos mokytoja Kristina Rimkuvienė ir matematikos mokytoja Lydija Dronova-Platbarzdė skaitė pranešimą „Inovatyvus mokymasis naudojant papildytą ir įtraukiančią realybę“. Mokytojos pademonstravo, kaip papildytosios realybės platformos gali būti lengvai pritaikomos kasdieniniame ugdymo procese.
Projekte dalyvauja 104 mokiniai, 5 iš jų dalyvaus baigiamojoje konferencijoje rugsėjo 24–26 dienomis Alcamo (Italija), kur mokiniai dalyvaus mokymo PR mokymo dirbtuvėse.
ARIES projektas tapo sėkmingu pavyzdžiu, kaip papildytosios realybės technologijos gali praturtinti mokymąsi, skatinti mokinių įsitraukimą, kurti prasmingus tarpdisciplininius projektus ir dalintis inovatyvia patirtimi tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
Projekto dalyvės: Alla Chvostova, anglų kalbos mokytoja, Lydia Dronova-Platbarzdė, matematikos mokytoja, Kristina Rimkuvienė, informatikos mokytoja
——————
ARIES project activities at Didždvaris Gymnasium
Didždvaris Gymnasium actively participates in the Erasmus+ project ARIES (ARIES). Augmented and Immersive Reality for Improved Education in Schools in Europe), which aims to integrate augmented and immersive reality technologies into the educational process, promoting students’ creativity, technological skills and interdisciplinary cooperation.
Interdisciplinary activities were implemented in Didždvaris Gymnasium and innovative educational methods were applied in the classrooms:
- In Mathematics classes, students explored the sections and spins of spatial bodies using augmented reality (AR) tools to develop spatial thinking and visual perception.
- In English lessons, students used the RealityMax app to create an interactive map of public spaces in Šiauliai city, supplemented with AR and 3D objects. Not only does this project help to get to know the art of the hometown but can also be applied to tourism or community information.
- IT lesson and Erasmus event on October 16th. During the event „Learning meets A&I Reality!” students created interactive AR posters, combining visual content with elements of augmented reality.
An integrated English and IT lesson was also delivered, where students created AR Christmas cards in English using artificial intelligence tools such as Adobe Firefly, ChatGPT, Gemini, and Copy.ai. These activities promoted both technological and linguistic abilities.
The project was also presented internationally – Computer Science teacher Kristina Rimkuvienė and Mathematics teacher Lydija Dronova-Platbarzdė participated in the international discussion „Digital Teacher – Growing Student 2024”, where they shared good practices about the application of AR in education and presented tools such as Merge Cube, Halo AR, CoSpace.
The project activities were also presented at the Didždvaris Gymnasium Teachers’ Conference „Leadership and Innovation: The Road to the Quality of a Modern School”, where English teacher Alla Chvostova, Computer Science teacher Kristina Rimkuvienė and Mathematics teacher Lydija Dronova-Platbarzdė led a workshop „Innovative Learning Using Augmented and Inclusive Reality”. The teachers demonstrated how augmented reality platforms can be easily applied in the daily educational process.
The project involves 104 students, 5 of whom will participate in the final conference on September 24-26 in Alcamo, Italy, where students will participate in a training PR workshop.
The ARIES project has become a successful example of how augmented reality technologies can enrich learning, promote student engagement, create meaningful interdisciplinary projects and share innovative experiences both in Lithuania and abroad.
PRISIJUNKITE PRIE MŪSŲ MOKANT INOVATYVIAI!
JOIN US IN INNOVATING LEARNING!

