Vasario 9–14 dienomis Didždvario gimnazijoje jau antrą kartą svečiavosi mokiniai iš Ispanijos, atvykę pagal Erasmus+ programos projektą „Asmenų mobilumas mokymosi tikslais“. Projekto dalyviai, 14–16 metų jaunuoliai, ne tik siekia pažinti mūsų kultūrą, bet ir pagilinti anglų kalbos žinias ir suvokimą apie aplinką, kurioje gyvena, siekia rasti būdų ekologinėms problemoms spręsti.

Vasario 10 d. mokiniams buvo skirta laiko susipažinti su bendraamžiais, mokykla ir miestu, kuriame jie praleis visą savaitę. Svečiai turėjo galimybę aplankyti Baltų kelio muziejų, kur sužinojo apie baltiškojo gintaro kilmę, jo unikalią istoriją, gydomąsias savybes ir įvairias jo panaudojimo galimybes. Jau nuo baltų laikų žmonės rinko gintarą ir kūrė iš jo papuošalus bei figūrėles, todėl šis užsiėmimas buvo puiki proga pažinti senąsias tradicijas. Dieną užbaigėme tarptautiniais priešpiečiais, kurie leido mokiniams susidraugauti ir pasidalinti savo kultūriniais ypatumais. Toks bendravimas ir kultūrų mainai neabejotinai prisideda prie jų asmeninio augimo ir  tapatumo suvokimo.

Vasario 11 d. Im kl. mokiniai turėjo puikią progą kartu su svečiais iš Ispanijos praleisti net 4 pamokas: matematiką (mokytoja Lydija Dronova-Platbarzdė), informatiką (mokytoja Kristina Rimkuvienė), geografiją (mokytoja Orinta Venckienė) bei biologiją (mokytoja Kristina Muraškienė). Visose pamokose mokiniai akcentavo aplinkosaugos problemas ir sprendė aktualius klausimus, diskutuodami apie aplinkos poveikį žmogaus nervų sistemai. Be to, jie skaičiavo ir analizavo plastiko taršą, atliko vizualizacijas naudodamiesi MS Excel ir Canva programomis. Be to, tą dieną mokiniai lankėsi Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Botanikos sode, kur diskutavo apie vabalų svarbą ir įtaką ekosistemoms, taip pat turėjo galimybę pagaminti vabalų viešbutį.

Vasario 12 d. svečiai dalyvavo anglų kalbos pamokoje, kurioje kartu su Im kl. mokiniais sprendė šių dienų ekologines problemas, diskutavo apie atliekų rūšiavimą ir perdirbimą, transporto įtaką oro taršai, vandens taršą, žaliųjų erdvių ir biologinės įvairovės nykimą, gyventojų veiklos įtaką klimato kaitai. Su Lego kaladėlėmis kūrė modelius, diskutavo, kokią įtaką siūloma priemonė galėtų darytų vietos bendruomenėms. Tai buvo puiki galimybė mokiniams tobulinti kalbinius įgūdžius ir plėsti tarpkultūrinius ryšius.

Ši kelionė Lietuvoje buvo kupina įdomių ir prasmingų patirčių. Kryžių kalnas, kaip šventvietė, ne tik supažindino su lietuvių kultūra ir tradicijomis, bet ir leido jauniems žmonėms apmąstyti šios vietos reikšmę. Kryžių kalnas, turintis gilias istorines šaknis, simbolizuoja viltį ir tikėjimą, o jo aplankymas buvo puiki proga susipažinti su lietuvių dvasine kultūra. „Rūtos“ šokolado muziejus tapo puikiu desertu po intensyvios dienos. Ekspozicija, atskleidžianti šokolado vartojimo istoriją ir jo gamybos procesus, buvo ne tik edukacinė, bet ir linksma. Interaktyvūs užsiėmimai suteikė galimybę mokiniams patiems patirti šokolado kūrimo procesą, o tai neabejotinai praturtino jų žinias apie šį skanėstą.

Mokyklos šventinis koncertas, skirtas Vasario 16-ajai, buvo puiki proga paminėti lietuviams svarbią  datą, pamatyti tautinius šokius ir išgirsti dainas.

Biologijos pamoka (mokytojas Aidas Bertulis), kurioje nagrinėjamos vandens savybės, Radijo klubo užsiėmimai (mokytoja Rasa Zvilnaitė), leidę kurti podcast’us, atskleidė, kaip šiuolaikinės technologijos gali būti derinamos su tradicinėmis žiniomis. Tai paskatino mokinius mąstyti kritiškai ir kūrybiškai.

„Aušros“ muziejuje pagaminti papuošalai pagal senovės baltų tradicijas ne tik suteikė galimybę sužinoti daugiau apie mūsų kultūros paveldą, bet ir leido mokiniams atskleisti savo kūrybiškumą.

Kelionę vainikavo apsilankymas „Akropolio“ ledo arenoje. Mokinių teigimu, tai buvo ideali vieta ir  atsipalaiduoti, ir aptarti savo patirtis.

Inga Stonienė, anglų k. mokytoja