Erdvinės figūros gyvenime sutinkamos kiekvieną dieną, bet ar tas figūras galima sukonstruoti? Tai per matematikos pamokas pamėgino padaryti IA klasės mokiniai – jie įgyvendino projektus: „Kūgio išklotinės“ bei „Piramidžių maketai“.

Mokiniai, išsikirpę iš apskritimo nurodyto dydžio išpjovas, gavo kūgių šoninių paviršių išklotines. Išmatavę nurodytus matmenis,  skaičiavo gautų kūgių pagrindo spindulius, aukštinę, tūrius bei paviršiaus plotą. Trikampės bei keturkampės piramidžių maketus mokiniai konstravo iš priemonių, turimų namuose: medinių iešmelių, šiaudelių ar pagaliukų. Maketuose turėjo matytis piramidės briaunos, aukštinės, apotemos. Kiekvienas mokinys, išmatavęs savo sukonstruotos piramidės briauną, aukštinę ar apotemą, skaičiavo nežinomų atkarpų ilgius, paviršiaus plotą bei tūrį.

Mokinių mintys po projektų:

„Darydama šį projektinį darbą, patobulinau savo uždavinių su kūgiais sprendimo įgūdžius. Dabar galėsiu geriau įsivaizduoti, kaip atrodo patys kūgiai, man tikrai bus lengviau spręsti. Gyvenime galėčiau panaudoti šias žinias, jei reikėtų apskaičiuoti gimtadienio kepurėlių aukštį, kai duotas tik kepurėlės skersmuo arba jei pati daryčiau kepurėles, galėčiau apskaičiuoti, kiek reikės popieriaus“.

„Dabar geriau suprantu, kaip sudarytas kūgis, supratau, kaip paskaičiuoti kūgio matmenis žinant tik pradinio apskritimo spindulį. Šias žinias galėsiu pritaikyti matematikos pamokose, spręsdama uždavinius.“

„Patiko konstruoti piramides – tai dariau pirmą kartą. Gaminau piramides iš pagaliukų ir plastilino.“

„Dirbti sekėsi gerai. Šiek tiek nervino tai, kad pastatytos piramidės pirmąsias dienas nebuvo labai tvirtos ir iširdavo, tačiau plastilinui sukietėjus nebeiširdavo. Įgytas žinias galėsiu pritaikyti spręsdama įvairius uždavinius, kuriuose yra taisyklingosios trikampės ar keturkampės piramidės.“

Rima Ernestienė, matematikos mokytoja