Valstybės ateities vizijos „Lietuva 2050“ kūrėjai kartu su Lietuvos moksleivių sąjunga kviečia į ateities raštingumo pamokas, kuriose mokiniai gali mąstyti apie galimas mūsų valstybės ateitis. Vesti ateities raštingumo pamokas patikėta būtent Lietuvos moksleivių sąjungai (LMS), nes ši organizacija yra viena iš vizijos „Lietuva 2050“ bendrakūrėjų, be to, kaip jauni, puikiai moksleivių kasdienybę išmanantys žmonės, gali geriausiai perteikti ateities pamokų esmę, sudominti bei paskatinti savo bendraamžius įsitraukti į valstybės ateities kūrimo procesą. Ateities raštingumo pamoka susideda iš trumpo susipažinimo su LMS ir „Lietuva 2050“ vizija bei ateities raštingumą ugdančio interaktyvaus žaidimo. Mokiniai skatinami kritiškai mąstyti ir mintimis nukeliauti į ateitį, įsigilinant į ateities valstybės ambicijas ir įsikūnijant į tam tikras ateities personas. Žaidimo pagrindinis tikslas – padėti mokiniams suprasti savo indėlio į Lietuvos ateities formavimą svarbą ir ugdyti jų pilietiškumą.
Spalio 24 d. gimnazijos IIp klasės mokiniai dalyvavo ateities raštingumo pamokoje. Pamoką vedė LMS nacionalinio biuro savanorė, abiturientė Emilija Rešeliauskaitė. Susipažinę su LMS struktūra, veikla, darbais ir iniciatyvomis, antrokai dirbo komandomis. Jiems reikėjo sukurti vystymo planą tam tikrai ateities Lietuvos ambicijai. Kad komandų idėjos nesikartotų, kiekviena komanda burtų keliu išsitraukė po vieną iš žaidimo lentoje pavaizduotų tendencijų, personų (konkretus asmuo, reprezentuojantis tam tikrą visuomenės grupę) ir ambicijų kortelių. Vadovaudamiesi pateikta atmintine, mokiniai kūrė veiksmų planus skirtingiems žmonėms. Dirbę daugiau nei 30 minučių, antrokai pristatė savo ateities viziją ir ambiciją. Kiekviena komanda turėjo 5 minutes savo vizijos pristatymui. Idėjos buvo originalios: nuo TikTok paskyrų kūrimo iki kojinių mezgimo ir močiučių savanoriavimo.
Gal ir ne visas pasiūlytas ateities vizijas bus galima įgyvendinti, tačiau mokinių komandinis darbas, idėjų sklaida, kritinis mąstymas, tikėjimas savo siūloma idėja yra puikus pavyzdys, kaip galima skatinti jaunimą būti neabejingiems Lietuvos ateities kūrimui.
Vaida Jankūnienė, istorijos mokytoja



