Mes, 1y klasė mokiniai, su lietuvių kalbos mokytoja Jūrate Stanceliene ir kūno kultūros mokytoja Rima Kasiliauskiene šių metų spalio 28 dieną buvome išvykę į  ekskursiją po Anykščius. Ėjome medžių lajų taku. Tai pirmasis takas Baltijos valstybėse ir visoje Rytų Europoje, kur galima pasivaikščioti medžių viršūnių lygyje. Medžių lajų tako kompleksas buvo atidarytas 2015 metų rugpjūčio 7 dieną. Kompleksą sudaro: informacinis centras, medžių lajų takas ir apžvalgos bokštas. Prie pat lajų tako yra legendomis apipintas Puntuko akmuo, kurį taip pat aplankėme. Puntukas yra antrasis pagal dydį riedulys Lietuvoje. Taip pat Puntuko akmenyje yra iškalti lėktuvo ,, Lituanica“  lakūnų Stepono Dariaus ir Stasio Girėno bareljefai bei jų testamento žodžiai lietuvių tautai. Dar viena vieta, kurią aplankėme, yra geležinkelio siauruko  muziejus. Pamatėme  siauruką- unikalų technikos paveldą,  įvairių muziejaus eksponatų- vagonus, kuriuose žmones vežė į Sibirą, motociklų, senovinių automobilių ir net lagaminų parodas.  Teko net patiems pasivėžinti su drezina ir triratuku ant bėgių. Rašytojo Jono Biliūno Laimės žiburį taip pat aplankėme. Ant šios kalvos  Jonas Biliūnas buvo perlaidotas. 1958 m. virš kapo iškilo 14 metrų aukščio architekto Vytauto Gabriūno paminklas–monumentas iš tašytų Anykščių apylinkių akmenų. To paties pavadinimo stebuklinėje pasakoje rašytojas pasakoja apie švytintį stebuklingą užrašą, pasirodžiusį ant aukšto stataus kalno viršūnės – tas, kuris užlips ant to kalno ir ranka pasieks užrašą, visus žmones padarys laimingus, o pats pavirs akmeniu. Kadangi ekskursija buvo tarsi integruota lietuvių kalbos ir kūno kultūros pamoka, todėl teko ir pulsą, ir laiptelius skaičiuoti, nusistatyti pulsą, įvertinti savo fizinį pasiruošimą. Kita  mūsų aplankyta vieta Anykščiuose buvo Antano Baranausko klėtelė, pastatyta 1826 m. – pirmasis memorialinis muziejus Lietuvoje. Čia 1858-1859 m. vasaromis 24-erių metų poetas A. Baranauskas parašė himną Lietuvos praeičiai – poemą „Anykščių šilelis“. Pastogėje, iš kurios pasklido geriausiai pasaulyje žinomas lietuvių literatūros kūrinys, dabar saugomi ir eksponuojami autentiški A. Baranausko ir jo šeimos baldai, buities daiktai, knygos. Mūsų klasei labiausiai patiko siauruko muziejus, nes  pasivažinėjome ir kitus pavežėme dviračiu ant bėgių. Laukiame kitų ekskursijų, nes buvo smagu, turininga ir prasminga.