XXI a. nemažą laiko dalį praleidžiame tarp išmaniųjų technologijų, kurios, deja, kelia grėsmę psichinei sveikatai ir didina depresijos bei įvairių psichologinių sutrikimų riziką. Akivaizdu, kad šiandien ypač svarbu kalbėti apie emociškai saugią aplinką, savęs pažinimą, gebėjimą identifikuoti savas emocijas, kasdien patiriamo nerimo įtaką mūsų organizmui. Kad aptarų šias aktualias problemas Šiaulių Didždvario gimnazijos mokinių seimas ir savivalda vasario 8 d. organizavo konferenciją „Emocinis saugumas, savęs pažinimas, vertybių ugdymas”.
Konferencija buvo pradėta sveikinimo žodžiais, apie konferencijos aktualumą jaunam žmogui kalbėjo gimnazijos neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėja Daiva Trijonienė ir mokinių savivaldos prezidentė Algita Armalaitė. Mokiniai, klausydamiesi pranešimų, turėjo galimybę įtvirtinti turimas žinias bei įgyti naujų. Pirmą pranešimą „Kaip atpažinti savo emocijas, problemas ir ką su jomis daryti“ skaitė buvusi gimnazijos mokinė, psichologė Edita Tiknė. Dalyviai susipažino su dažnai sutinkamais psichologiniais sutrikimais ir jų gydymo būdais (pranešimą galima rasti gimnazijos internetinėje svetainėje). Antrą pranešimą „Jaunimo psichinė sveikata“ parengė gimnazijos psichologė Rūta Nagelienė. Jos klausydamiesi, mokiniai įtvirtino žinias apie psichinę sveikatą, išgirdo patarimų, kaip ją gerinti. IIg kl. mokinys Renaldas Virmauskas tvirtino: „Pranešimai buvo labai naudingi ir įdomūs. Jie mane paskatino labiau domėtis savimi ir savo emocijomis”.
Antroje konferencijos dalyje vyko kūrybinės dirbtuvės: darbo grupėse gimnazijos pedagogai pristatė savo patirtis iš tarptautinių projektų ir įtraukė į veiklas grupės mokinius: Oksana Lukšaitė, kuratorė, etikos mokytoja, pristatė „Mūsų emocinių minčių žemėlapį“, Daiva Trijonienė, neformaliojo švietimo ir pagalbos skyriaus vedėja, teatro mokytoja, – „Forum teatrą“, Rasa Zvilnaitė, neformaliojo švietimo mokytoja, – „LEGO. Build Yourself Happy“, Asta Gagilienė, lietuvių kalbos mokytoja, – „Panašūs ir skirtingi“, Rūta Alminienė, Daiva Oss, anglų kalbos mokytojos, – „Integruota meditacijos ir kūrybinio rašymo veikla geresniam savęs suvokimui“. Mokiniai, atlikdami užduotis, gilinosi į savo emocijas, diskutavo apie aplinkos daromą įtaką bendrai savijautai ir ieškojo būdų, kaip, esant kritinėms situacijoms, sumažinti patiriamą nerimą ir stresą. Iy kl. mokinė Giedrė Globytė teigė: „Dibdami grupėse, aptarėme emocijas, žmones, kurie mums asocijuojasi su emocine sveikata. Po diskusijų priėjome išvadą, jog emocinei sveikatai palaikyti – būtinas visapusiškas balansas. Ši veikla buvo išties naudinga, ji leido pajusti dėkingumą net menkiausiam gyvenime nutikusiam įvykiui, momentui, akimirkai.”
Konferenciją baigėme refleksija ir bendra diskusija. Pasikalbėjome apie tai, ką išmokome, kaip įgytas žinias panaudosime ateityje ir vieningai patvirtinome, kad domėtis savo emocine sveikata ir kreiptis pagalbos esant poreikiui yra tiesiog būtina!
Džiaugiamės įvykusio renginio sėkme ir vertiname kiekvieno indėlį, sukurtą atmosferą. Kaip teigė Ib kl. mokinė Elija Formaniukaitė: „Konferencijoje man labai patiko mokytojų bei dalyvių nuotaikos, visi buvo draugiški ir linksmai nusiteikę. Kartočiau!”
Aistė Roznytė, Mokinių seimo bei savivaldos atstovė
Nuotraukos: Nilufar Badali