Rugsėjo – gruodžio mėn. I–III kl. gimnazistai dalyvavo Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos STEAM centro organizuojamose trijose programose, kurias sudarė devynios praktinės veiklos. Pasirinktų programų temos: fizinės veiklos ir aplinkos poveikis žmogaus savijautai, fermentai, jų funkcijos ir panaudojimo galimybės, medžiagų judėjimas organizmuose.
Programų paskirtis – per praktinę tiriamąją veiklą tobulinti mokinių eksperimentinius gebėjimus, ugdyti eksperimentų modeliavimo principus, ugdyti mokinių supratimą apie širdies veiklą, jos parametrus bei priklausomybę nuo žmogaus veiklos ir kūno padėties ir aplinkos sąlygų, ugdyti mokinių supratimą apie biocheminius procesus biologinėse sistemose, gilinti žinias apie fermentų reikšmę ir veikimo principus.
Praktinių užsiėmimų metu mokiniai išmoko tinkamai panaudoti jėgos, pagreičio bei širdies ritmo matuoklius, suprato fizinio aktyvumo svarbą sveikatai ir gyvenimo kokybei, išmoko praktiškai matuoti drėgmę ir temperatūrą, nusakyti oro drėgmės reikšmę aplinkai ir poveikį žmogui; pagilino žinias apie fermentinių reakcijų veikimo principą, jų priklausomybę nuo aplinkos faktorių, sužinojo, kokią funkciją atlieka skaidantys fermentai augaluose, pagilino žinias apie augalų gynybos mechanizmus; analizuodami dializės procesą, sužinojo, kokios membranos yra naudojamos dirbtinio inksto aparate, skirtame iš kraujo pašalinti nereikalingus, žalingus medžiagų apykaitos produktus sutrikus inkstų veiklai, eksperimentiškai patikrino alkoholio poveikį ląstelės membranų laidumui; taikydami statistinio skaičiavimo metodus, įvertino matavimų tikslumą, išsiaiškino, kaip vertinti, kokius duomenis-matavimus galime laikyti patikimais, nuo ko tai priklauso.
Kristina Muraškienė, biologijos mokytoja