Lituanistas – žmogus, kurio tikslas – ne vien perteikti žinias, bet ir ugdyti kūrybingą, gebančią reikšti mintis, interpretuoti asmenybę. Kūrinio iliustracijos pirmiausia veikia žmogaus emocijas, padeda nuodugniau suvokti grožinį kūrinį, praturtina moksleivį naujais estetiniais išgyvenimais. II klasėje analizuojant Dž. Orvelo satyrinę tarybinio totalitarizmo alegoriją „Gyvulių ūkis“, iškyla daug klausimų dėl kūrinio prasmių. Dabartinei kartai ypač aktuali žaidybinė meno savastis: menui būdingas žaismas grindžiamas interpretacijų daugybe, eksperimentavimu, netikėtumu. Lietuvių kalbos pamokoje buvo pasirinktas kūrybinės veiklos metodas – kūrinio epizodų iliustravimas. IIA ir IIY klasių mokiniai dirbdami grupėse iliustravo visus šios satyros skyrius.
Pamoka buvo integruota su IT, mokiniai naudojosi kadruotės (Storyboard) programa, piešė patys arba naudojosi dirbtinio intelekto programa. Per pamoką buvo pristatyta visa knyga „Gyvulių ūkis“.
Mokiniams patiko ši veikla. Sakė, kad daug geriau suprato šį kūrinį. Džiugina mokinių kūrybiškumas. Mokomės kurdami užčiuopti tai, kas būdinga vienam ar kitam rašytojui. Manau, tokių užduočių bus ir daugiau, nes kūrybingi vaikai labiau pasitiki savimi, vertina originalumą, labiau domisi naujais ir sudėtingais dalykais, yra savarankiškesni.
Asta Gagilienė, lietuvių kalbos mokytoja