2023 m. spalio 1 d. startavęs tarptautinis ARIES projektas (Augmented and Immersive Reality for Improved Education in Schools in Europe ) – Papildytos realybės technologija geresniam švietimui Europos mokyklose sujungė šešių šalių atstovus. Projektas, trukęs dvejus metus, tapo svarbiu žingsniu siekiant modernizuoti mokymo procesą ir skatinti novatoriškų technologijų taikymą švietime.

Didždvario gimnazija tapo aktyvia šio projekto dalyve ir sėkmingai įgyvendino veiklas, skirtas mokytojų kompetencijoms tobulinti bei papildytos realybės (PR) įrankiams integruoti į mokymosi procesą. Džiugu, kad buvo įgyvendinti pagrindiniai projekto tikslai ir uždaviniai: sukurti lanksčius, paprastus ir ekonomiškus mokymosi modulius, skirtus vidurinių mokyklų mokytojams, siekiant ugdyti jų gebėjimus taikyti PR technologijas pamokose. Didždvario gimnazijos mokytojai (Alla Chvostova, Lydija Dronova-Platbarzdė, Kristina Rimkuvienė)  dalyvavo  mokymuose, kūrė bei išbandė papildytos realybės priemones pamokose. Mokytojos įsitikino, kad inovatyvūs sprendimai gali motyvuoti mokinius, padėti geriau suvokti medžiagą ir skatinti kūrybiškumą. Be jokios abejonės, mokytojai įgijo naujų įgūdžių ir žinių, reikalingų efektyviam PR technologijų taikymui ugdymo procese. Svarbus projekto rezultatas – sukurti patrauklūs ir šiuolaikiški mokymo planai bei mokymosi veiklos, atitinkančios šiuolaikinio mokinio poreikius. Be to, ARIES projektas skatino atvirojo kodo PR technologinių sprendimų kūrimą ir dalijimąsi gerąja praktika tarp šalių partnerių.

Baigiamasis projekto etapas vainikuotas ARIES konferencija, kuri vyko 2025 m. rugsėjo 26 d. Italijoje, Alcamo mieste, ITET mokykloje. Konferencijoje dalyvavo ne tik mokytojai iš visų projekto šalių partnerių, bet ir mokiniai, kurie pristatė savo darbus ir demonstravo mokykloje įgytus papildytos realybės naudojimo įgūdžius. Mūsų gimnazijai atstovavo Viktorija Zėringytė (IIm kl.), Justina Maskaliovaitė (TB1 kl.), Linas Šateika (TB2 kl.), Gustas Gedminas (TB2 kl.) ir Arminas Zykas (TB2).  Jų kūrybiški sprendimai ir gebėjimas taikyti šias technologijas realiose mokymosi situacijose sulaukė daug dėmesio bei įvertinimo iš tarptautinės auditorijos. Didždvario gimnazijos projekto dalyviai akcentavo, kad projektas suteikė ne tik profesinės patirties, bet ir praturtino tarptautinio bendradarbiavimo patirtį, sustiprino motyvaciją siekti inovacijų bei skaitmeninės pažangos.

ARIES projektas tapo puikiu pavyzdžiu, kaip šiuolaikinės technologijos gali būti prasmingai integruojamos į mokymą, o mokytojai ir mokiniai – tapti šių pokyčių kūrėjais bei lyderiais.

Alla Chvostova, anglų kalbos mokytoja, Lydija Dronova-Platbarzdė, matematikos mokytoja, Kristina Rimkuvienė, informatikos mokytoja

“Augmented and immersive Reality for Improved Education in Schools in Europe” – Final conference (video)