Lapkričio 4 d. gimnazija pakvietė miesto progimnazijų, gimnazijų lietuvių k., istorijos, pilietiškumo pagrindų, geografijos ir etikos mokytojus į metodinę dieną „Patirčių dirbtuvės“. Ugdymo skyriaus vedėja Audronė Saldauskienė susirinkusiems paaiškino, kodėl metodinė diena skirta įvairių dalykų mokytojams – mat, visus juos vienija – tekstas (skaitymas, klausymas, kalbėjimas).

Dalijimąsi gerąja patirtimi pradėjo Janina Dombrovskienė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja (pranešimas „Teksto skaitymo strategijos“).  Janina ne tik pristatė savo pamokose taikomas skaitymo strategijas, bet ir pateikė praktinę užduotį – nežinomo teksto analizė. Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Jūratė Stancelienė

(pranešimas „Rišlaus teksto kūrimas“) pateikė užduočių pavyzdžių, padedančių ugdyti mokinių kritinį mąstymą, kūrybiškumą. Mokytoja akcentavo, kad šias užduotis, padedančias kurti rišlų tekstą, ji sėkmingai skiria jau keletą metų. Paulius Baranauskas, istorijos ir pilietiškumo pagrindų mokytojas (pranešimas  „Debatų metodas pamokose: kaip argumentai atskleidžia tiesą“), pristatė savo pamokose dažnai taikomą debatų metodą, kuris itin naudingas mokinių kritinio mąstymo ugdymui, vertinimą. Dalyviai patys išbandė šį metodą, teko pagrįsti (vieni buvo teigiantieji, kiti – neigiantieji) teiginį „Mokytojų pakeitimas DI padės išspręsti mokytojų trūkumo problemą“. Istorijos ir pilietiškumo pagrindų mokytoja Vaida Jankūnienė (pranešimas „Kūrybiškumo ugdymas ir ugdomųjų projektų įveiklinimas istorijos pamokose“) pristatė mokinių kūrybinius darbus (filmukus, partizanų bunkerių maketus), kurie tapo puikia mokomąja priemone kitiems mokiniams. Asta Andžiuvienė, istorijos ir pilietiškumo pagrindų mokytoja (pranešimas „Bendruomeniškumą ugdantys metodai pilietiškumo pagrindų pamokose“), demonstravo projektus (pavyzdžiui, rinkimų simuliaciją, akciją „Mokomės protestuoti“, projektą „Atkurk Lietuvos/Didždvario gimnazijos istorinę nuotrauką), sėkmingai įgyvendintus pilietiškumo pagrindų pamokose. Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Jolanta Valančienė (pranešimas „Vizualizacija – būdas skatinti mokinių kritinį mąstymą“) dalyviams pristatė vieną savo pamokų, kurioje taiko vizualizacijos metodą, pateikė užduočių, diskusijoms tinkamų klausimų. Mokytojai ir patys mėgino analizuoti mokytojos rodomą paveikslą. Danguolė Giedraitė, lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja (pranešimas „Technologiniai sprendimai pamokose: nuo žinių patikrinimo iki personalizuoto mokymo“), akcentavo, kad mokytojas skaitmenizacijos amžiuje privalo būti nors pusę žingsnio mokinio priekyje. Danguolė pristatė įrankius, naudojamus pamokose (pavyzdžiui, paaiškino, kaip formuoti minčių žemėlapius, struktūrizuoti informaciją, kaip pateikti užduotis pagal mokinių mokymosi lygį). Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Asta Gagilienė (pranešimas „Priklausomybės literatūroje: žlugimas ar pagalbos šauksmas“) pristatė pamokų ciklą –  Jurgio Kunčino romanas „Tūla“ ir Hanso Falados romanas „Girtuolis“. Mokytoja akcentavo, kad jos taikoma  lyginamoji kūrinių analizė padeda mokiniams suvokti romanų esmę. Metodinę dieną baigė Orinta Venckienė, geografijos mokytoja, Oksana Lukšaitė, etikos mokytoja (pranešimas „Geografijos ir etikos pamokos kitaip: komandinė kūryba ir atradimai pamokose“). Mokytojos, pateikusios įvairių metodų, įgyvendinamų savo pamokose, akcentavusios integracijos naudą, dalyvius suskirstė grupėmis ir skirtai užduočiai įgyvendinti  panaudojo koliažo metodą.

Iš refleksijos sužinojome, kad kviesti įvairių dalykų mokytojus pasiteisino, tad ir kitais mokslo metais organizuosime tokią metodinę dieną.

Audronė Saldauskienė, skyriaus vedėja