Spalio 17–21 dienomis tradiciškai vyko Gimtosios kalbos savaitė. Yra renginių, kurie vyksta kasmet (pavyzdžiui, diktanto ar dailyraščio konkursai), bet kaip ir kasmet, taip ir šiemet atsiranda kažkas naujo (pavyzdžiui, edukacija į Šiaulių dramos teatrą, projektas „Aš – gamtos dalis“). Per šią savaitę vyko net devyni renginiai, kuriuose dalyvavo beveik visi I–II kl. mokiniai ir grupė III–IV kl. mokinių. Buvo organizuoti du integruoti projektai: lietuvių kalbos ir IT „Kalbėk taisyklingai” I kl. ir lietuvių kalbos ir dailės „Aš – gamtos dalis” II kl.

Gimtosios kalbos savaitė pradėta diktanto konkursu „Raštingiausiasis“. A. J. Greimo skaitykloje susirinko nemažas būrys (31 mokinys ir 4 mokytojai!) dalyvių, neabejingų gimtajai kalbai ir norinčių įsivertinti raštingumo gebėjimus. Susikaupę klausėsi diktanto žodžių ir rašė… apie skubėjimą, laiko tėkmę, rudenį… Diktuotus žodžius – „Nuo byrančių klevo lapų, nuo bičiulių šilumos, pats nuo savęs toldamas dar pagalvojau: o ar lauks jie, kol rasiu jiems laiko ar kol įstengsiu suvokti, kad pas juos, o ne nuo jų verta eiti“ – galėtume pritaikyti ir savo gimtajai kalbai. Prie jos ir į ją reikia eiti kiekvieną dieną, su ja ir joje reikia būti kiekvienam…

Asta Gagilienė, lietuvių kalbos mokytoja

Jau trečius metus organizuojama I kl. mokinių popietė „Knygų skaitymas – tai galimybė pažinti pasaulį ir save“ pateisino visų dalyvavusių renginyje lūkesčius. Pirmokai pristatė per vasarą skaitytas knygas.  Buvo ne tik įdomu išgirsti, kokias knygas jie skaito, suprasti, kas juos domina, bet ir pamatyti, kaip mokiniai geba įtikinti susirinkusius skaitytos knygos prasmingumu.

Vida Balčiūnienė, lietuvių kalbos mokytoja

Į konkursą „Taisyklinga kalba – vertybė“ renkasi I–II kl. mokiniai, norintys pasitikrinti kalbos kultūros žinias. Turbūt nekeista, kad visi laimėtojai – antrokai.

Živilė Muzikevičiūtė, lietuvių kalbos mokytoja

Nors daug darbų atliekame kompiuteriu, labai svarbu neužmiršti savo rašysenos. Dailyraščio konkursas – puiki proga pademonstruoti (gal prisiminti) savo dailią rašyseną. Įdomu tai, kad dailią rašyseną demonstravo ir pirmokai, ir ketvirtokai.

Jūratė Stancelienė

Dvi trečiokų grupės kartu su lietuvių kalbos mokytojomis Jolanta Valančiene ir Asta Gagiliene lankėsi Šiaulių dramos teatre. Mokytojos Jolantos mokinių mintys po edukacijos:

Labai patiko aktoriaus Juozo Bindoko pasakojimas apie teatro gyvenimą. Noriu apsilankyti dar kartą… (Almantė)

Gembė, gelumbininkė, užkulisiai (kulisai) – žodžiai, su kuriais supažindino aktorius, pasakodamas apie teatro erdves. Įdomu… (Luka )

Labai patiko pažvelgti į teatrą iš arčiau, pavyzdžiui, kaip ruošiasi spektakliui aktoriai. Aktoriaus J. Bindoko pasakojimas suteikė gerą nuotaiką. (Astijus)

Patiko  aktoriaus-gido ekspresyvumas. (Denis)

Įdomu sužinoti teatro paslaptis, kas vyksta užkulisiuose. Įsiminė žaismingas bendravimas su repetuojančiais aktoriais ir režisieriumi teatro mažojoje salėje. (Deimantė)

Kai pažinome teatro „virtuvę”, belieka pažiūrėti kokį spektaklį, tad prieita prie išvados – drauge aplankyti spektaklį „Šiandien man Hamletas”.

Jolanta Valančienė, lietuvių kalbos mokytoja

Ekspromtinės kalbos konkursas – kietas riešutėlis net abiturientams, išdrįsusiems išbandyti savo, kaip oratoriaus, gebėjimus. Šįkart kalbos tema – „Menas ir karas“. Per 20 min. mokinys, naudodamasis pateiktais šaltiniais, turėjo parengti ir pasakyti kalbą. Jis galėjo rinktis, ar kalbės parodos atidarymo proga, ar pilietinės akcijos dalyviams, ar kalbą skirs menininkui, kuriam buvo įteikta premija už drąsą, nuoseklų darbą kultūros srityje bei  kūrybinę veiklą. Konkurso dalyviai pasirinko G. Grajausko, S. Parulskio, A. P. Virbickaitės tekstus, kuriuose  gvildenamos skaudžios  problemos, kilusios dėl karo Ukrainoje, sprendžiama menininko ir meno vieta kritinėse situacijose. Ypač įtaigiai pavyko į savo kalbą integruoti dailininko K. Strautnieko ,,Gyvatės portretą“, jaunimo grafičius bei R. Pilipėjaus fotografijas. Visi dalyviai labai atsakingai ruošėsi, kalbėjo jautriai, įtikinamai, kūrybiškai susiejo pateiktus šaltinius, pasimokė struktūros, pasidalijo patirtimi, kaip per labai trumpą laiką parengti įtaigų pranešimą.

Janina Dombrovskienė, lietuvių kalbos mokytoja

„Lietuvių kalba kaip tas senas marmuro paminklas stovi ir dabar, nenustojęs savo blizgesio po daugelių žmonijos šimtmečių“ (prancūzų geografas Jean J. E. Reclus).