Sausio 3 d. Šiaulių Simono Daukanto inžinerijos gimnazijoje vyko metodinė diena „Tarpdalykinės integracijos iššūkiai“. Šios dienos veiklose dalyvavo matematikos mokytojai: Rima Ernestienė, Eugenijus Buivydas, ir geografijos mokytoja Orinta Venckienė. Gimnazijos pavaduotoja ugdymui Irma Riukienė pristatė inžinerinio ugdymo integraciją į bendrąjį ugdymą, organizuojant netradicines dienas, atliekant ilgalaikius projektus.
Metodinės dienos dalyviai galėjo stebėti nufilmuotas net devynias integruotas pamokas, atlikti tam tikras pamokų užduotis bei dalyvauti jų aptarime.
Pamokos buvo įvairios: integruojami, atrodo, nesuderinami mokomieji dalykai: dailė ir istorija, fizika ir lietuvių kalba, fizinis ugdymas ir biologija, istorija, dailė bei inžinerija. Kiekviena iš pamokų išsiskyrė kūrybiškais metodais ir efektyvia integracija tarp mokomųjų dalykų.
Integruotoje biologijos ir matematikos pamokoje „Genetinis kodas“ spręsdami matematikos uždavinius galėjo atkoduoti genetinius požymius. Biologijos ir matematikos pamokoje „Meniu“ kūrybingai buvo pritaikytos praktinės situacijos. Chemijos ir anglų kalbos pamokoje „Tirpalo molinė koncentracija“ buvo puikiai derinamas tiksliųjų mokslų turinys su užsienio kalba, o mokiniai gebėjo aiškiai išreikšti chemijos sąvokas anglų kalba. Istorijos ir anglų kalbos pamokoje „Lietuvos tautinis atgimimas“ mokiniai gilinosi į svarbų istorinį laikotarpį ir tobulino anglų kalbos įgūdžius diskutuodami apie Lietuvos istoriją.
Ši patirtis įkvėpė kūrybiškai pažvelgti į mokymo procesą, o stebėti metodai ir veiklos paskatins pritaikyti kai kurias jų ir mūsų gimnazijoje. Integruotos pamokos – puikus pavyzdys, kaip galima kūrybiškai ugdyti mokinių tarpdalykines žinias, praktinius gebėjimus bei kompetencijas.
Rima Ernestienė, Eugenijus Buivydas, matematikos mokytojai, Orinta Venckienė, geografijos mokytoja