Įgyvendinant Mokinio asmeninės karjeros projektavimo algoritmą, kovo 25 d. I kl. mokiniams buvo organizuotas renginių ciklas „Pasimatuok profesiją“. Vieną edukaciją vedė gimnazijos anglų k. mokytojos, o keturios buvo organizuotos pagal Kultūros pasą. Taigi mokiniai, dalyvaudami penkiose edukacijose, turėjo galimybę ne tik įgyti naujų gebėjimų, potyrių, bet ir geriau pažinti save. Smagu, kad mokiniams buvo smagu: susitikę per pertrauką jie aptarinėjo, kas ką matė, darė, eidami į užsiėmimą vieni kitiems linkėjo patirti, ko dar nėra patyrę, o pasibaigus dėkojo už turiningai praleistą laiką.

I stotelė

Edukacinės veiklos (žaidimai) „Asmeninės savybės ir profesijos pasirinkimas“

Anglų kalbos mokytojos (Inga Stonienė, Iveta Gutauskienė, Daiva Oss, Virginija Čelkonienė) pirmokams vedė veiklas pagal Erasmus+ projekto „Towards EduActive Teaching and Career Guidance“  ekspertų parengtą planą. Veiklos tikslas –  „užprogramuoti robotą“, kuris vykdytų įvairias funkcijas tik tam tikrų komandų principu. Mokiniai diskutavo, kaip patirtis, įgyta užsiėmime, gali padėti bei daryti įtaką sėkmingam komunikavimui darbo vietoje, kaip asmeninės savybės gali lemti profesijos pasirinkimą, pasidalijo sunkumais ir, be abejo, pasidžiaugė rezultatais.

II stotelė

Edukacinis užsiėmimas „Kas aš esu?“

Užsiėmime mokiniai diskutavo apie tapatumo ir individualumo svarbą, dalijosi mintimis apie tai, kaip svarbu priimti save tokį, koks esi, ir matyti šalia esantį ir, jeigu reikia, padėti. Praktinėje užsiėmimo dalyje mokiniai atliko užduotis porose: vienas turėjo būti „aklas”,  kitas –  „be rankų”. Poros tikslas – padedant vienas kitam įveikti kliūtis. Atliekant užduotį, svarbiausia buvo aiškiai nurodyti savo porininkui, kokia laukia kliūtis ir kaip ją teisingai įveikti. Ne mažiau svarbu buvo būti dėmesingiems ir išgirsti edukacijos vadovo komandas. Edukacijos pabaigoje mokiniai reflektavo, dalijosi įspūdžiais. Šis užsiėmimas mokiniams įrodė, kokia svarbi empatija, supratimas, tolerancija.

III stotelė

Edukacinis užsiėmimas „Meno terapija“

Visiems žinoma, kad menas ne tik atpalaiduoja, bet ir atveria žmogaus sielą. Pirmokai turėjo puikią galimybę pasinerti į meno terapiją, pasakišką druskos magiją. Terapijos tikslas – geriau pažinti save, atskleisti kūrybingumą. Užsiėmime jie ne tik daugiau sužinojo apie druskos rūšis, bet ir pabandė iš spalvintos druskos kurti meno kūrinius. Kad procesas buvo svarbiau nei rezultatas, įrodė faktas, kad mokiniai buvo itin tylūs, susikaupę, įsitraukę į kuriamą vaizdą. Mokinių rezultatai išties pranoko lūkesčius: ne  vienas pripažino, kad net nenumanė, jog geba sukurti fantastiško grožio kūrinius.

IV stotelė

Pratybos „1 min. prisistatymas“

Ar žinote, ką daryti, kad kalbėdamas prieš auditoriją nesijaudintum? Kaip nuimti įtampą? Ogi labai paprastai – tiesiog tereikia užsikelti kojas ant stalo. Tai ir padarė pirmokai, atėję į pratybas. Be to, jie sužinojo, kad nuimti stresą labai padeda šokinėjimas ant batuto (beje, dalis garsių atlikėjų  prieš eidami į sceną tiesiog pašokinėja). Taip pat galima atsistoti prie sienos ir išsitiesti, galima giliai pakvėpuoti. Manau, visi gauti patarimai tikrai pravers gimnazistams, kai jie ruošis kalbėti prieš auditoriją.

V stotelė

Kūrybinis užsiėmimas „Mano tatuiruotė“

Nuotraukų autorė Nini Shaorshadze

Bediskutuodami, atsakinėdami į užsiėmimo vadovės klausimus, mokiniai susipažino, iš kur atsirado tatuiruotės, kokios populiariausios, kokiomis progomis jas darėsi ir darosi įvairių šalių žmonės. Be to, aptarė spalvų reikšmes, dažų rūšis, kuriais piešiami piešinėliai ar simboliai. Išsiaiškino, ką reiškia kai kurie piešiniai ir kaip svarbu atsakingai pačiam juos pasirinkti (ne paslaptis, kad yra žmonių, kurie pasirenka japoniškus hieroglifus net nežinodami, ką jie reiškia). Įdomiausia, be abejo, užsiėmimo dalis –  pasipuošimas tatuiruote. Gaila, kad tatuiruotė per savaitę nusitrins ir neliks nė žymės.

    Audronė Saldauskienė, ugdymo skyriaus vedėja