Gruodžio 8–10 d. trečiokai kartus su kuratore Jurgita Dembinskiene keliavo į Estiją ir Suomiją. Būdami Taline, aplankėmė XIV a. pastatytą rotušę, ant kurios bokšto įsitaisęs Talino simbolis senasis Tomas, o prie įėjimo į bokštą įsikūrusi viduramžių taverna „Trys Drakonai“. Keliaudami Trumposios kojos gatvele pamatėme aukštutinį Taliną, kur jau IX a. buvo pastatyta tvirtovė, o dabar čia įsikūręs Estijos Parlamentas. Pamatėme XIII a. statytą Domo katedrą , Aleksandro Nevskio stačiatikių katedrą. Žemutinį Taliną apžiūrėjome iš apžvalgos aikštelių, o iš ten atkeliavome į Ilgosios kojos gatvę. Žemutinis Talinas – viduramžių pirklių miestas. Čia pamatėme daugybę išlikusių pirklių pastatų, gildijų rūmus ir „viduramžių švyturiu“ vadinamą Šv. Olafo bažnyčią.

Kitą rytą keltu VIKING persikėlėme į Helsinkį  ir vykome į kalėdiškai pasipuošusį Porvo miestelį, vadinamą pačiu švediškiausiu miesteliu Suomijoje. Tai vienas seniausių miestų Suomijoje, išsidėstęs aplink viduramžių katedrą, ant Porvo upės krantų, su šiaurės šalims būdingais mediniais, spalvingais namais. Aplankėme šiuolaikinio meno centrą KIASMA. Stebėjome japonų kompozitoriaus ir menininko Ryoji Ikeda (1966) meno kūrinius, kurie susideda iš tikslių garso peizažų ir judančio vaizdo. Menininkas į savo medžiagas žiūri kompozitoriaus maniera. Nesvarbu, ar tai pikselis, garso banga, erdvė ar duomenys, „Ikeda“ juos visus mato kaip kompozicijos proceso dalį. Meno kūriniuose – greitai mirgantys vaizdai, pirmajame parodos kūrinyje – greitai mirksinčios stroboskopinės lemputės, skambėjo garsūs ir aukšti garsai, parodoje buvo tamsu. Apžiūrėjome penkias instaliacijas, tyrinėjančias nematomus visatos matmenis ir peržengiančias suvokimo ribas. Buvo įspūdinga, nematyta ir ši patirtis įsimins ilgam. Be to, aplankėme nacionalinį Suomijos muziejų. Jis įsikūręs įspūdingame XX a. pradžios pastate, kuriame sukaupta didžiulė Suomijos istorijos ir kultūros kolekcija. Galėjome susipažinti su Suomijos priešistorine praeitimi, vikingų palikimu ir šiuolaikine istorija, galėjome apžiūrėti įvairius eksponatus, artefaktus,  išbandėme interaktyvias ekspozicijas.

Turėjome turiningą ekskursija ir laisvą laiką šventiškai pasipuošusiame miestelyje. Kelionės kulminacija tapo  Kalėdų senelio šalies sostinė Helsinkis. Helsinkis įkurtas XVI a., tada tai buvo nedidelis miestelis. Po dviejų šimtmečių pastačius Suomenlinos fortą, Helsinkis tapo tikrai svarbiu miestu, kai, Rusijos imperijai užėmus Suomijos teritoriją, čia buvo perkelta Suomijos kunigaikštystės sostinė. Apžvalginės ekskursijos metu pamatėme Karlo Liudviko Engelio projektuotą Senato aikštę, kurioje stovi Helsinkio katedra, Vyriausybės ir universiteto rūmai.

Grįžome kupini įspūdžių, šventinės nuotaikos.