Šiuo metu ne tik mokiniams (kurių emocinei būklei, manau,  skiriamas nemažas dėmesys), bet ir pedagogams emociškai labai sunku. Kaip prikelti asmenines galias, kaip save motyvuoti, kai tavo pastangos nueina veltui, kai dalis mokinių ir vėl neatliko užduočių, kai kalbinami jie neatsakinėja į klausimus, yra pasyvūs?

Kad gautų atsakymus į šiuos ir kitus klausimus, pedagogai kovo 15 d. dalyvavo psichologės Astos Blandės kvalifikacijos tobulinimo seminare „Mokytojo asmeninių galių laboratorija: gilesnio savęs pažinimo, (savi)motyvacijos, pagalbos bei bendradarbiavimo stiprinimas“. Po įtemptos darbo dienos buvo smagu pažaisti, atlikti psichologinius testus ir tokiu būdu geriau pažinti tiek save, tiek savo kolegą. Pasirodo, iš trijų epitetų, apibūdinančių objektą, gali sužinoti, kaip tave mato kiti, koks esi iš tikrųjų ir kaip elgiesi su kitais; iš kaktuso istorijos, puolimo-gynimosi pasirinktų strategijų gali sužinoti savo stipriąsias ir silpnąsias charakterio savybes. Seminaro pabaigoje lektorė pakvietė kiekvieną pamąstyti, kuo dienos pabaigoje save apdovanosi – klaidų analize, nusivylimu, kad nesugebėjai sudominti, ar pagyrimu, padrąsinimu.

Žinome, kokie svarbūs santykiai su kitais (mokiniais, jų tėvais), bet  dar svarbesni – su savimi.

 

Audronė Saldauskienė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui