Transdigital Education – Developing Key Competences through Holistic Learning and Teaching in the Digital Age
(Tarpskaitmeninis ugdymas – bendrųjų gebėjimų ugdymas taikant holistinį mokymąsi ir mokymą skaitmeniniame amžiuje)
Prasidėjus mokslo metams, gimnaziją pasiekė džiugi žinia, jog šešių Tarptautinio bakalaureato programą vykdančių mokyklų parengta Erasmus+ paraiška buvo patvirtinta! Deja, dėl Covid-19 susidariusios situacijos TBDP koordinatoriams teko ne kartą susitikti nuotoliniu būdu ir aptarti būtinus planuotų veiklų pakeitimus, suderinti veiklų tvarkaraščius.
Apie projektą
Šio projekto tikslas – sukurti novatorišką, „tarpskaitmeninį“ mokymo(si) metodą, pagrįstą nuostata, kad efektyvus mokymasis skaitmeniniame amžiuje neapsiriboja izoliuotu ir neefektyviu, tik skaitmeninių prietaisų ir programų taikymo principu, o traktuoja juos holistinio, visuminio ugdymo, dalimi, remiasi koncepcija – „Parengti mokinius visaverčiam ir produktyviam gyvenimui, kuriame jų įgūdžiai ir savybės yra nuolat ginčijami, plėtojami ir taikomi mokantis visą gyvenimą“ (J. Hare, Holistinis švietimas). Projektas skatins kurti ir taikyti įvairiapusį ir keliantį iššūkius Tarptautinio bakalaureato mokyklų mokinių ir mokytojų įgūdžių, kompetencijų ir asmeninių savybių ugdymo rinkinį.
Dalyvaujančios mokyklos iš Vokietijos, Švedijos, Danijos, Lenkijos, Lietuvos ir Ispanijos, glaudžiai bendradarbiaudamos ir keisdamosios geriausios metodinės patirtimi, sustiprins supratimą apie tai, kaip inovatyvūs skaitmeniniai ir tradiciniai metodai bei sklaida gali sėkmingai būti integruojami ir tenkintų individualius besimokančiųjų poreikius.
Mokyklos projektos partnerės: Goetheshule Essen, Vokietija; Escola Voramar Barcelona, Ispanija; Aranasgymnasiet Kungsbacka, Švedija; Šiaulių Didždvario gimnazija, Lietuva; Międzynarodowe Liceum Paderewski w Lublinie, Lenkija; Ikast Brande Gymnasium, Danija.
Projekto trukmė – 2 metai.
Tikslai
Šis projektas pagal Europos sąjungos direktyvas švietimui siekia ugdyti pagrindines mokymosi visą gyvenimą kompetencijas. Projekto įgyvendinimo metu bus ugdomi atidaus giluminio skaitymo įgūdžiai, kaip pagrindas tolesniam mokymuisi ir bendravimui skirtingose visuomenės ir kultūrinėse situacijose, analitiniai įgūdžiai, skirti ugdyti mokslinių tekstų supratimą ir kūrimą, pasitikėjimą savimi ir kritišką bei kūrybišką mąstymą. Taip pat taikyti IKT žinias ir įgūdžius, ugdyti skaitmeninį raštingumą sukuriant prasmingus produktus, gebėti įvertinti žiniasklaidos priemonių naudojimo įtaką. Bus siekiama sudaryti galimybes mokiniams stiprinti savarankiškumą, plėtoti asmeninį potencialą ir iniciatyvumą, tarpasmeninius ir tarpkultūrinio mokymosi įgūdžius, kurie yra būtini saviraiškai, demokratiniam dalyvavimui visuomeninėse veiklose bei aktyvios ir atsakingos ES pilietiškumo sampratos plėtojimui. Projekto vykdymo metu taip pat tobulinami komunikaciniai anglų kalbos vartojimo įgūdžiai, susipažįstama su danų, vokiečių, lietuvių ir lenkų kalbomis, stiprinama daugiakalbystės samprata.
Eiga
Partneriai naudos įvairius būdus, užtikrinančius efektyvų bendradarbiavimą ir bendravimą. Projekto partnerių koordinatorių komunikavimas per „Skype“, „Zoom“ platformas jau pasirodė esančios naudingos planuojant veiklas. Tas pats pasakytina ir apie projektą koordinuojančios mokyklos Goetheshulle Essan iš Vokietijos sukurtą debesį, kuris veikė kaip projekto planavimo dokumentų saugykla. Projekto metu „Nextcloud“ bus naudojamas keistis informacija, „eTwinning“ leis surengti virtualius koordinatorių susitikimus, bendravimą su mokiniais, „Deck“, projekto organizavimo įrankis, integruotas su „Nextcloud“ (panašus į „Trello“), padės dalytis užduočių paskirstymu, tvarkaraščiais ir padaryti visus susijusius dokumentus lengvai prieinamus projekto mokytojams.