Spalio 2 d. IIa ir IIm klasių mokiniai dalyvavo netradicinėje, integruotoje biologijos ir anglų kalbos pamokoje-ekspedicijoje „Gyvosios gamtos pažinimas Talkšos take“ („Learning about Wildlife in Talkša Path“). Pamoka vyko gamtos apsuptyje – Talkšos ekologiniame take, kur mokiniai turėjo galimybę mokytis tyrinėdami, stebėdami ir bendraudami anglų bei lietuvių kalbomis.
Pamokos mentoriai – abiturientai Fausta Parnarauskaitė, Marija Mickevičiūtė, Laurynas Samuilis ir Martynas Skiutė – supažindino dalyvius su Talkšos ekologiniu taku, jo informacinėmis stotelėmis, priminė elgesio gamtoje bei darbo komandoje taisykles, pristatė ekspedicijos tikslą, uždavinius ir veiklas, skatindami jaunesniuosius mokinius dirbti kūrybiškai, bendradarbiauti ir atrasti gamtos įvairovę iš arčiau.
Keliaudami apie 7 kilometrus Talkšos taku, mokiniai atliko įvairias tiriamąsias užduotis:
- „Active Walk – a Step Towards a Healthier Life“ – mokiniai stebėjo savo fizinį aktyvumą, skaičiavo žingsnius, aptarė sveikos gyvensenos reikšmę.
- „Talkšos ežero ekologinė kaita“ – analizavo pakrančių pokyčius ir žmogaus veiklos įtaką ežero ekologinei būklei.
- „Oro kokybės vertinimas pagal kerpių metodą“ – pasitelkę kerpes, kaip bioindikatorius, tyrinėjo oro kokybės skirtumus skirtingose tako vietose.
- „Pažinkime gamtos įvairovę / Let’s Find Out About the Biodiversity of Nature“ – fiksavo augalų, vabzdžių, paukščių ir kitų gyvybės formų įvairovę, aptarė jų reikšmę ekosistemai.
- „Medis – mažasis ekosistemos pasaulis“ – tyrinėjo vieno medžio mikroekosistemą ir stebėjosi, kiek daug gyvybės rūšių gali egzistuoti tokioje mažoje erdvėje.
Surinktą ir parengtą medžiagą mokiniai lietuvių ir anglų kalbomis pristatė spalio 10, 13, 20 ir 24 dienomis per biologijos pamokas. Tokie pristatymai skatina ne tik mokslinį mąstymą, bet ir viešo kalbėjimo, argumentavimo bei anglų kalbos vartojimo įgūdžius.
Pamoką organizavo biologijos mokytojos: Kristina Muraškienė ir Danguolė Vaičekauskienė, anglų kalbos mokytoja Kristina Urbonienė. Dėkojame ir pamokos svečiams – kitų miesto mokyklų biologijos bei anglų kalbos mokytojams – už įžvalgas, patarimus ir bendrą kelionės džiaugsmą.
Ši integruota pamoka tapo puikiu pavyzdžiu, kaip galima sėkmingai sujungti kelis mokomuosius dalykus, mokymąsi gamtoje ir aplinkosauginių vertybių ugdymą. Ji parodė, kad pažinti gamtą galima ne tik vadovėliuose – tikrasis mokymasis vyksta tada, kai mokinys tyrinėja, stebi, mąsto ir dalijasi savo atradimais su kitais. Tokios pamokos įkvepia, jos ugdo smalsumą, atsakomybę už aplinką ir gebėjimą dirbti kartu, o tai yra neatsiejamos šiuolaikinio žmogaus savybės.
Kristina Muraškienė ir Danguolė Vaičekauskienė, biologijos mokytojos, Kristina Urbonienė, anglų k. mokytoja

















