Birželio 3–5 dienomis TB1 klasės mokiniai vykdė integruotą gamtos mokslų projektą „Mokymasis už klasės ribų: interaktyvios idėjos moksliniams tyrimams gamtos apsuptyje“ („Nature‘s classroom: Inspiring Future Scientists in Our parks“). TB DP mokiniams tai yra privaloma mokymosi proceso dalis. Mokiniai, susibūrę į komandas, bent dešimt valandų kartu modeliuoja situacijas, atlieka vietos problemų tyrimą moksliniais aspektais. Šiame projekte svarbiausia ne sukurtas produktas, bet skirtingus dalykus besimokančių mokinių veikimas kartu, įgytų žinių pritaikymas, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžių ugdymasis.
Projekto veiklos prasidėjo birželio 3 d., kai TB1 kl. mokiniai mišriose gamtos mokslų grupėse projekto veikloms
siūlymus, juos aptarė su vadovaujančiais mokytojais. Salduvės parke, Talkšos ežero pakrantėje buvo renkama tyrimų medžiaga, o STEAM centre, vadovaujant patyrusiems specialistams, atlikti numatyti eksperimentai. Mokiniai savo veiklas filmavo, fotografavo, pristatymus rengė interaktyviomis programomis. Dar viena diena po pamokų buvo skirta pasiruošti veiklų pristatymui.
Birželio 5 d. vyko atvira, integruota gamtos mokslų pamoka, kurioje dalyvavo ir svečiai – mokytojai iš kitų Šiaulių miesto mokyklų. TB1 kl. šešios mokinių grupės anglų kalba vaizdžiai ir įtaigiai pristatė savo atliktus tyrimus, kartu sukurtus produktus. Klasės draugai kritiškai vertino kaimyninių komandų darbus ir nuoširdžiai džiaugėsi bendraamžių kūrybiškumu.
Gamtos mokslų bendradarbiavimo projektas TB programoje išskirtinis tuo, jog kiekvienas mokinys turi parašyti 100 žodžių refleksiją ne apie tai, kas buvo padaryta, bet kaip sekėsi bendrauti ir bendradarbiauti, kokie kilo sunkumai ir kaip pavyko juos įveikti.
Aidas Bertulis, Daiva Bukelytė, Genovaitė Liepinia, TB DP mokytojai
Nuotraukos: Daiva Bukelytė, Rasa Zvilnaitė
[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]